3 Nisan 2015 Cuma

'HİZMET HAREKETİ'NİN İŞÇİ DERNEKLERİ

 
 
 
 
 
‘Hizmet Hareketi’nin işçi dernekleri (1)
 
YILDIRIM KOÇ / Aydınlık- 09.03.2015
 
 
 
Kendilerini “Hizmet Hareketi” olarak tanımlayan F tipi örgütlenmenin patron örgütü TUSKON’dan, kamu çalışanları sendikaları üst örgütü CİHAN-SEN’den ve işçi sendikaları üst örgütü AKSİYON-İŞ’ten daha önceki yazılarımda söz etmiştim.
 
F tipi örgütlenmenin bir de yaygın işçi dernekleri örgütlenmesi var.
 
Mülayemet Çalışanlar Konfederasyonu’nu (MÜLKON) çok büyük olasılıkla hiç duymadınız. F tipi örgütlenmenin işçi derneklerinin üst örgütü MÜLKON.
 
F tipi örgütün internet sitesi yayınlanan bir bilgi şöyle: “Muhterem Fethullah Gülen Hocaefendi, Hazreti Ömer efendimizin Hudeybiye esnasındaki tavrı ile alakalı bir soru üzerine hadiseyi hatırlatıp meseleyi günümüze getirdi; bazı kimseler anlamakta ve kabullenmekte zorlansalar bile insanlığın huzur ve istikbalini düşünen fedakar ruhların her zaman mülâyemetle hareket etmeleri gerektiğini vurguladı.”
 
Mülayemet, “yumuşak huyluluk” demekmiş.
 
MÜLKON’un beş federasyonu ve bu federasyonlara bağlı çok sayıda derneği var. Bu derneklere kaç kişinin üye olduğuna ilişkin bilgi yok.
 
İlerde F-tipi örgütlenme konusunda çalışma yapacaklar için bu federasyonları ve onlara üye dernekleri vereyim.
 
TÜÇAF, TÜM ÇALIŞANLAR FEDERASYONU
 
(I) TÜÇAF, Tüm Çalışanlar Federasyonu (Ankara):
 
(1) Ankara ANÇADER, Anadolu Çalışanları Eğitim Kültür ve Dayanışma Derneği (Ank.),
 
(2) Kayseri Tüm-İş-Der, Tüm İşçiler Sosyal Yardımlaşma, Dayanışma Eğitim ve Kültür Derneği (Kayseri),
 
(3) Ankara AKÇADER, Ankara Çalışanları Eğitim Kültür ve Dayanışma Derneği (Ank.),
 
(4) Kırıkkale TÜMÇADER, Kırıkkale Tüm Çalışanlar Kültür ve Dayanışma Derneği (Kırıkkale),
 
(5) Çorum AKÇADER, Çorum Aktif Çalışanlar Derneği (Çorum),
 
(6) Aksaray AK-ÇA-DER, Aksaray Tüm Çalışanlar Derneği (Aksaray),
 
(7) Samsun TÜMDER, Tüm Memur İşçi Dayanışma Derneği (Samsun),
 
(8) Ankara GENÇADER, Genç Çalışanlar Eğitim Kültür ve Dayanışma Derneği (Ank.),
 
(9) Konya KONÇADER, Konya Aktif Çalışanlar Derneği (Konya),
 
(10) Ankara MEFKUREDER, Mefkure Çalışanları Eğitim Kültür ve Dayanışma Derneği (Ank.),
 
(11) Ankara ANKADER, Ankara Çalışanları Eğitim ve Kültür Derneği (Gölbaşı, Ank.),
 
(12) Kasatomu Ümit Çalışanlar Derneği (Kastamonu),
 
(13) Eskişehir ESİŞDER, Eskişehir İşçiler Eğitim, Kültür ve Dayanışma Derneği (Eskişehir),
 
(14) Çankırı YAÇAD, Çankırı Yaren Çalışanlar Derneği (Çankırı),
 
(15) Niğde BAŞARI-DER, Başarı Çalışanlar Derneği (Niğde),
 
(16) Ankara CEMREDER, Ankara Cemre Çalışan Bayanlar Derneği (Ank.),
 
(17) KIRÇADER, Kırşehir Çalışanlar Derneği (Kırşehir),
 
(18) AÇADER Amasya Çalışanlar Eğitim ve Kültür Derneği (Amasya),
 
(19) MAZİ-DER Mazi Çalışanlar Derneği (Sivas),
 
(20) YOÇAD Yozgat Çalışanları Yardımlaşma Derneği (Yozgat).
 
Yarınki yazımda MÜLKON’a bağlı diğer dört federasyonu ve bunların üyelerinin listesini vereceğim.
 
Dilerim ileride F tipi örgüt hakkında bir bilimsel çalışma yapıldığında, TUSKON, CİHAN-SEN ve AKSİYON-İŞ’in yanı sıra MÜLKON ve belki henüz bilmediğimiz diğer örgütlenmeler de incelenir.
 
‘Hizmet Hareketi’nin işçi dernekleri (2)
 
YILDIRIM KOÇ / Aydınlık- 10.03.2015
 
Mülayemet Çalışanlar Konfederasyonu’na (MÜLKON) bağlı TÜÇAF, Tüm Çalışanlar Federasyonu (Ankara) üyelerinin listesini dünkü yazımda vermiştim.
 
(II) MİHVER, Marmara İş Hayatı ve Emek Dernekleri Federasyonu (İstanbul):
 
(1) ERDEMDER, Erdem İş Hayatı Derneği (İst.),
 
(2) ÇADDER, Çalışanlar Arası Dayanışma Derneği (İst.),
 
(3) İYEDER, İstanbul Yardımlaşma ve Eğitim Derneği (İst.),
 
(4) YÜSÜRDER, Yüsür Kültür ve Dayanışma Derneği (İst.),
 
(5) EKSADER, Ekonomiye Katkı Sağlayanlar Derneği (İst.),
 
(6) İSTAÇDER, İstanbul Alınteri İle Çalışanlar Derneği (İst.),
 
(7) NİLDER, Nil İş Hayatı ve Çalışanları Derneği (Sakarya),
 
(8) TAÇDER, Trakya Yıldırım Aktif Çalışanlar Derneği (Tekirdağ),
 
(9) ENDAZE, Endaze Çalışanlar Derneği (İst.),
 
(10) SEÇDER, Sağlık Eğitim Çevre Dostları Derneği (İst.),
 
(11) ZİYADER Zeytinburnu İş Ehli Derneği (İst.),
 
(12) BEÇDER, Bursa Emel Çalışanları Derneği (Bursa),
 
(13) ÇAĞDER Çağdaş Çalışanlar Dayanışma Derneği (İst.),
 
(14) KARESDER, Karabük Eğitim, Sevgi, Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği (Karabük),
 
(15) MİZANDER, Mizan Emek İşçileri Derneği (İst.),
 
(16) İKBALDER, İkbal İş Hayatını Geliştirme Derneği (İst.),
 
(17) MEFKÜRE, Mefküre Derneği (İst.),
 
(18) DENGEDER, Denge Kültür Yardımlaşma ve Eğitim Derneği (İst.),
 
(19) DEVRAN, Devran Eğitim ve Yardımlaşma Derneği (İst.).
 
(III) TÜMÇADEF, Tüm Çalışan Dernekleri Federasyonu (İzmir):
 
(1) SİNDER, Sinerji Çalışanlar Kültür ve Dayanışma Derneği (İzmir),
 
(2) İZÇAD, İzmir Çalışanlar Kültür ve Dayanışma Derneği (İzmir),
 
(3) ATÇADER, Atılımcı Çalışanlar Kültür ve Dayanışma Derneği (İzmir),
 
(4) AKÇADER Aktif Çalışanlar Derneği (İzmir),
 
(5) AKÇA-DER, Akdeniz Çalışanlar Derneği (Antalya),
 
(6) MAÇAD, Manisa Çalışanlar Derneği (Manisa),
 
(7) EMEKDER, Emek Çalışanlar Kültür ve Dayanışma Derneği (Denizli),
 
(8) YAĞMUR, Yağmur Yardımlaşma ve Kültür Derneği (Balıkesir),
 
(9) KÜÇAD, Kütahya Çalışanlar Derneği (Kütahya),
 
(10) TAVİŞDER, Tavşanlı İşçi Derneği (Kütahya),
 
(11) ÇAĞDER, Çağlayan İşçiler Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği (Uşak),
 
(12) Mahir Çalışanlar Derneği.
 
(IV) GÜÇAF, Güneydoğu Çalışanlar Federasyonu:
 
(1) GAYEDER, Gaziantep Yardımlaşma ve Eğitim Derneği (Gaziantep),
 
(2) KIYAMDER, Kıyam Gaziantep Yardımlaşma ve Eğitim Derneği (Gaziantep),
 
(3) ÇALIŞDER, Osmaniye Çalışanlar Derneği (Osmaniye),
 
(4) ÇALIŞDER, Çukurova Çalışanlar Derneği (Adana),
 
(5) DELTADER, Delta Çalışanları Eğitim Kültür ve Dayanışma Derneği (Adana),
 
(6) NİLDER, Nil Çalışanlar Eğitim Kültür ve Dayanışma Derneği (Adana),
 
(7) AKÇADER, Akdeniz Çalışanlar Derneği (Mersin),
 
(8) ÇEKÜDER, Malatya Çalışanlar Çevre ve Kültür Derneği (Malatya),
 
(9) BERK EL-ÇA-DER, Berk Elazığ Çalışanları Eğitim Kültür ve Dayanışma Derneği (Elazığ),
 
(10) ÜNVANDER, Unvan Çalışanlar Derneği (Kahramanmaraş),
 
(11) Mardin Aktif Çalışan İşçiler Eğitim, Kültür ve Dayanışma Derneği (Mardin),
 
(12) Hatay Mürüvvet Çalışanlar Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği (Antakya-Hatay),
 
(13) TEMKİN, Tarsun Temkin Çalışanlar Derneği (Tarsus-İçel),
 
(14) Süleymaniye Eğitim Kültür ve Yardımlaşma Derneği (Diyarbakır),
 
(15) Şanlıurfa Berdüsselam Derneği (Şanlıurfa).
 
(V) DOÇAF, Doğu Çalışanları Federasyonu:
 
(1) Erzincan Çalışanlar Yardımlaşma Dayanışma Derneği (Erzincan),
 
(2) Erzurum Çalışanlar Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği (Erzurum),
 
(3) Artvin Çalışanlar Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği (Artvin),
 
(4) Tüm Çalışanlar Dayanışma Derneği (Ordu),
 
(5) Ünye Çınar Eğitim Kültür Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği (Ünye-Ordu).