17 Mart 2014 Pazartesi

‘F tipi yapının Kayseri’de silahlı örgütlenmesi var’

Hakkında dolandırıcılıktan soruşturma açılan Reşit Güven isimli eski MİT muhbiri ve eski PKK’lıyla ilgili gerçekleri ortaya çıkaran Kayserili işadamı Mustafa Pusmaz Aydınlık’a konuştu. F tipi yapılanmanın, Kayseri’ye büyük önem verdiğini anlatan Pusmaz, bu yapının bu kentte silahlı ekibi olduğunu söyledi. Kendisinin de 2006 yılından beri F tipi örgütle Kayseri’de mücadele ettiğini belirten Pusmaz, Cemaat’in kendisini öldürmek için Reşit Güven’e görev verdiğini açıkladı. Pusmaz’ın açıklamaları şöyle:
 
- Reşit Güven’le nasıl tanıştınız?
 
Ben bu adamla bir dostum vasıtasıyla tanıştım. Kendisini MİT’çi diye tanıtmıştı. İlk önce benim ev olarak nerede oturduğumu öğrenmek istedi. Benimle ilgili özel bilgileri istiyordu. Bu sırada bizin güvenimizi kazanmak için Kayseri’de ülkücülere yapılacak operasyonlarla ilgili bize bilgi verdi. Benim de ülkücü olduğumu biliyordu.
 
- Bir operasyon mu yapılacakmış?
 
Evet. Biz de kendisine ‘Neden ülkücülere operasyon yapılacak” dediğimizde operasyon yapılacak kişilerin toplumda ekonomik, siyasi olarak ileri noktada olduğunu anlattı. Bu söylediği isimler Kayseri’de hepsi bizim arkadaşlarımız, ağabeylerimiz. Bizde kendi aramızda durum değerlendirmesi yaptığımızda Kayseri’de Fethullahçı polislerin ülkücülere bir operasyon yapacağını netleştirdik. Bunu fark ettik sonra bu durumu bir çok arkadaşımızla, kardeşimizle paylaştık.
 
Bize ‘Ben sadece özel yetkili savcıdan emir alırım’ dedi.
 
- Emniyet’e sormadınız mı Reşit Güven’in anlattıklarını?
 
Reşit Güven’in ismini çok sık zikrettiği Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürü Burhan Turan ile görüşmeye gittim. Kendisi benimle görüşmedi. Bir komiser yardımcısı ve iki polis memuruyla bizi görüştürdü. Reşit Güven isimli şahıs Kayseri’de ülkücülere operasyon yapılacağını, özellikle birçok şahsın cezaevine sokulacağını, bu şahıslar içerisinde benim olduğum, bu şahıs ile ilgili resmi bir işlem yapmayı düşünüyor musunuz dediğimde, hiçbir işlem yapmayacaklarını söylediler.
 
Daha sonra biz bu şahsa neden ülkücülere operasyon yapılacağını sorduğumuzda da hep şunu söyledi: Ben sadece ve sadece CMK 250 ile görevli olan özel yetkili savcılardan emir alırım. Bana başka hiçbir savcı dokunamaz.
 
Emniyete yönelik bütün başvurularımızda hep sonuçsuz kaldık. Daha sonra bu şahsın bahsettiği dışarıda özel bir yapılanma olduğu, örgüt olduğu, yani emniyetin dışında bir örgüt olduğunu ve kendisinin de buna tabii olduğunu, MİT’in bile buna karışamayacağını bize beyan etti.
 
İlginç olan Reşit Güven’in anlattıklarıyla ilgili araştırma yapınca, o arkadaşlarımızla ilgili çok özel bilgilere sahip olduğunu fark ettik ve dışarıda bir ekip çalışması yapıldığını fark ettik. Bu, tek başına edinilebilecek bilgiler değildi.
 
Başsavcıvekili Cemaat lehine devreye girdi.
 
- Size yönelik tehdit neden başladı?
 
Bu şahsın beni tehdit etmesi, öldürme niyetinin olması, biz bu bilgileri milletvekili ve ülkücü arkadaşlarla paylaştıktan sonra daha da netleşti. Ancak öncesi de var. Ben 2006 yılından bu yana Kayseri’deki bu cemaat yapılanması ile fiilen uğraşıyor, onlarla mücadele ediyorum. Çünkü, hangi işe el atsak, hakkımız olan bir işi yapmaya kalksak oradan cemaat çıkıp bizi diskalifiye ediyor.
 
- Neden Kayseri’ye bu kadar yükleniyorlar?
 
Kayseri,Konya Bursa İstanbul gibi yerlerde bu yapı çok güçlü. Burada organize sanayi var. Para dönüyor. Bu Fethullah cemaatinin bütün omurgaları para üzerine kuruludur. Ve bu Kayseri’deki Fethullah cemaati ağabeylerinin aynı zamanda, ABD’deki Fethullah Gülen’le doğrudan görüştüklerini biliyorum. Kayserili birçok işadamı ticaret hayatını genişletmek ve daha çok para kazanmak için inansa da inanmasa da Fethullah cemaatine iştirak etmiştir. Kayseri’de birçok semtlerde bu cemaatin işadamları tarafından finanse edilen evlerde ablalar ve ağabeyler vardır.
 
- Başka ne gibi bir güçleri var?
 
Kayseri’de gizli tanık olup, alenen hala ortada olan, insanları dolandıran, devleti istismar eden hala birkaç kişi olduğunu düşünüyorum. Bu F tipi paralel yapılanmanın, Kayseri’de itirafçılardan vs. kurulu bir silahlı ekibi olduğunu düşünüyorum. Hepsinde devletin vermiş olduğu ruhsatlı silahlar var. Ayrıca Kayseri’de son dönemlerde yapılan operasyonların hepsinde, cezaevine sokulan arkadaşlarımızın veballerinde hep bu paralel yapı vardır.
F tipi hücreyi ortaya çıkaran komutanlar tertiplerin hedefi olmuştu.Kayseri’de 2009 yılında ordu içindeki F tipi hücre elemanı 3 astsubayı yakalayan komutanlar da tertiplerin hedefine oturmuştu. Kayseri’de esnafı kışkırtarak askerin üzerine yöneltme hedefleri tespit edilen hücre elemanı üç astsubay bütün tertibi itiraf etmişti. Ancak daha sonra soruşturmayı yürüten başta Ahmet Zeki Üçok ve Cemal Temizöz olmak üzere bütün komutanlar Balyoz, Sahte Çürük Raporu davaları gibi tertiplerle cezaevi konulmuştu.
 
Ceyhun Bozkurt / AYDINLIK;17.03.2014