20 Mart 2014 Perşembe

THY Başkanı Hamdi Topçu: YÖK Başkanı’na söyle, kızıma kontenjan açsın

AKP’yi sarsan çarpıcı ses kayıtları internete düşmeye devam ediyor. Başçalan adlı Youtub hesabından yayınlanan kayıtlarda, THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, YÖK üyesi ve Maliye Bakanlığı Müsteşarı Naci Ağbal ile konuşuyor. Görüşmede, Hamdi Topçu’nın yurtdışında okuyan kızının yatay geçiş yapabilmesi için İstanbul Teknik Üniversitesi’nde kontenjan açılmasını talep ettiği iddia ediliyor. Ağbal, bunun kolayca halledilebileceğini, YÖK Başkanı’na ya da başkanvekiline söyleyip kolayca kontenjan arttırımı yaptırabileceklerini ifade ediyor. Hamdi Topçu’nun kızına yaptırmak istediği torpilin konuşmaları şöyle:
 
Topçu: YÖK’e gidiyorsun diye bir haber aldım. Benim kız biliyorsun Dubai’de okuyor. Ya bu sene dediler ki bunu alalım. Seneye yatay geçiş yapamaz. İTÜ’ye yatay geçiş yaptırıyoruz. 1 tane kontenjan artırması gerekiyor şeyin, YÖK’ün.
 
Ağbal: İTÜ’de mi?
 
Topçu: Heee. İTÜ yazdı yazıyı, bugün gönderdi.
 
Ağbal: Ben direkt başkanla (YÖK) konuşurum. Başkan, başkanvekilleriyle konuşur hallederim ya.
 
Topçu: Şeyin haberi var. Nedir ismi? Yekta’nın (Yekta Saraç, YÖK Başkanvekili) haberi var. Yurtdışı geçiş kontenjanı.
 
Ağbal: Ama şey mi, YÖK sadece kontenjan mı veriyor, yoksa kişi bazında değerlendirme yapıp uygun görüş mü veriyor?
 
Topçu: Yok bir tane artarsa...
 
Ağbal: İşte onu diyorum ben. YÖK’ün yapacağı şey, sadece kontenjanı vermek.
 
Topçu: Kontenjanı versin, gerisi problem değil, hallederiz.
 
Ağbal: Tabii tabii. Onu diyorum yani, onu diyorum. Tamam, sadece diyeceğiz ki İTÜ’nün şu talebine evet deyin diyeceğiz, o kadar.
 
AYDINLIK; 20.03.2014