4 Haziran 2016 Cumartesi

Pişmanlık Günlükleri




PKK içinde yaşanan sıkıntı ve çözülme teröristlerin günlüklerine de yansıdı. Nusaybin’de yapılan operasyonda ele geçen ve PKK’lı bir kıza ait olduğu belirlenen günlükte, örgütte yaşanan huzursuzluk anlatıldı. Güvenlik kaynaklarından edinilen bilgiye göre, Mardin Nusaybin’de PKK’ya yönelik operasyonlar sürerken 16 Mayıs 2015 tarihinde Zehra Kaya isimli bir PKK’lıya ait bir günlük ele geçirildi.

Günlükte Zehra Kaya’nın örgüte katıldıktan sonra yaşadıklarının anlatıldığı görüldü. Kaya günlüğünde örgüte katılmakla ne kadar büyük bir hata yaptığını dile getirirken, örgütün kendilerini nasıl piyon olarak kullandığını ifade ediyor. Kardeşlerine kesinlikle örgüte katılmamaları isteğinde bulunan Kaya, arkadaşlarının çoğunun öldüğünü, kendisini de benzer bir sonun beklediğini vurguluyor. Operasyonlarda ölüp ölmediği bilinmeyen Zehra Kaya’nın “Vasiyetimdir, bu notlar kimin eline geçerse aileme iletsin” dediği günlükte kardeşlerine, annesine ve abisine bıraktığı mesajlar özetle şöyle:

KARDEŞİM RAMAZAN VE APTULLAH’A

...Ramazan kardeşim özellikle sana yazıyorum ben öldükten sonra sakın katılım yapma. Ben bir dava üzerine gelip katılmadım. Bu hayattan sıkıldığım için Zeyno’suz kaldığım için katıldım. Beni bu hale getiren de örgüttür. Her şeyi bu hale getiren, her şeyi yıkıp geçen bunca ölümün sebebi gene örgüttür. Onları hala sevmiyorum ve sevmicem de. Hayatınıza bakın, hiçbir şeyi takmayın. Çünkü bu dava gereksiz ve boş bir davadır. Hepimizde bir piyonuz kim güçlüyse daima güçsüzü yeniyor. Senden tek isteğim odur ki bu örgütün içine asla katılma...

CANIM ANNEME (HELİMA’YA ŞİRİN KADIN)

...Size kızdık dağa çıktık. Ooff oof annem bilsen ne kadar acı çekiyorum. Bilsen ne kadar yanıyor bu yüreğim. Bir türlü kendime gelemedim...

ABİM DELİL’E

...Benim hayatı soracak olursan kötü gidiyor. Arkadaşlarımın yarısı şehit oldu bir sürü de yaralı var. Moralim sıfır... Ah be ağabeycim, o kadar kuşkum var ki .... Keşke bu hayata düşmeseydik, keşke dağ illetine çıkmasaydım. Ne bileyim anlık bir öfke ve kin bizi ne hale soktu... 

Aydınlık / Ankara
18.05.2016