10 Haziran 2014 Salı

YANDAŞ GAZETELERE RESMİ İLAN KIYAĞI

 
15-medyamanset 523347
 
Hükümete yalakalıkta sınır tanımayan yandaş medya, resmi ilanlarla ihya oluyor. Bülent Arınç’ın açıklamasına göre 4 ayda 12 gazeteye 13 milyonluk ilan verildi. Kamu kurumlarının ilanları da yandaşlara gidiyor.
 
Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, yılın ilk 4 ayında Akşam, Güneş, Habertürk, Milat, Milliyet, Sabah, Star, Takvim, Türkiye, Vatan, Yeni Akit ve Yeni Şafak’a toplam 13 milyon 288 bin TL’lik resmi ilan verildiğini bildirdi.
 
Bülent Arınç CHP İstanbul Milletvekili Umut Oran’ın soru önergesine verdiği yanıtta, 2013’ün ilk 4 ayında Basın İlan Kurumu aracılığıyla verilen ilanları açıkladı. Buna göre iktidara yakın gazetelerin Basın İlan Kurumu aracılığı ile aldığı ilan miktarları şöyle:
 
“Akşam: 1 milyon 93 bin TL, Güneş: 1 milyon 30 bin TL, Habertürk: 1 milyon 259 bin TL, Milat 959 bin 272 TL, Milliyet 1 milyon 121 bin TL, Sabah 1 milyon 281 bin TL, Star: 1 milyon 116 bin TL, Takvim: 1 milyon 111 bin TL, Türkiye: 1 milyon 112 bin TL, Vatan: 1 milyon 119 bin TL, Yeni Akit: 961 bin 165 TL, Yeni Şafak:1 milyon 120 bin TL.
Ttplfk : 13 milyon 288 bin 430 TL”
 
Havuzun kaynağı
Arınç’ın yanıtını değerlendiren Umut Oran şunları söyledi:
 
“Kapalı toplantılarda Recep Tayyip Erdoğan’ın yandaş-havuz medyası genel yayın yönetmenlerine attığı tiraj fırçasının nedenleri bu yanıtla da çok daha iyi anlaşılıyor. Gazetecilik onurlu bir meslektir, kamu bankası genel müdürüne ‘gönder oradan 2 milyon Süleyman’ diyenler gazeteci olamaz.
 
Demokrasinin yeniden rayına oturacağı, bir kişinin yasama, yürütme, yargı, basın, önüne gelen her kurum ve kuruluşa talimat vermeyeceği, karşı sese de tahammül edebilenlerin ülkeyi yönettiği günlerde, şimdi yazdıkları şeyler ibret vesikası olarak hepsinin karşısına çıkacak, bunu bir kez daha kendilerine hatırlatayım.”
 
Kamu kurumları da aynı
Resmi ilanların yansıra kamu kurumları ve belediyeler de yandaş basına çalışıyor. Ziraat Bankası’nın, 2012 reklam payının yüzde 89.6’lık aslan payı, iktidara yakın gazetelere gitmişti. Bankanın 2013 reklam bütçesinde en büyük pay, yüzde 76.5’la yine yandaşın olmuştu. Havuz gazetelerinden Sabah, %28 ile ilk sırada yer almıştı. Kamu kurumlarının televizyon reklamlarında da yine yandaş basını tercih ettiği biliniyor ve dikkat çekiyor!
 
AYDINLIK / 10.06.2014