21 Nisan 2016 Perşembe

Hendeğin Ötesinde Pişmanlık Var



Yurt Haberler


Hakkari’nin Yüksekova ilçesindeki operasyonlarda sona yaklaşılırken, kapsamlı bir temizlik için Esentepe ve Esenyurt mahallelerinde PKK’lıların karargah olarak kullandığı evlere tek tek girilerek, patlayıcılara karşı detaylı arama yapılıyor. İlçede bazı bölgelerde belirlenen hedeflere yapılan top atışları ise sürüyor.

İTİRAFÇI: TESLİM OLUN



Öte yandan Hakkari’de PKK’dan kaçan 3 terörist güvenlik güçlerine teslim oldu.

Güvenlik güçlerine teslim olan teröristler, kameralara konuştu. 3 gençten biri yaralıydı, hastane odasındaki yatağından örgütün peşinden giden gençlere seslendi: “En kısa zamanda devlete sığınsınlar, bunun başka bir yolu yoktur!”

PKK’dan gelebilecek olası bir saldırıya karşı yüzleri ve isimleri saklı tutulan teröristler şunları anlattı:

“Pişman olduk. Yaptığımızın yanlış olduğunu öğrendik. Çünkü halka o kadar zarar verildi ki, halk kalmadı. Yanlışımızı anladık. Devlet güçlerine sığındık. ‘Yakın’ diyordu, ‘eşyaları falan yakın!’ büyük binaları yakın’... Başta bu hendek, kazma işleri başlarken bize öyle söylendi. Tamamıyla halkın yararına. Fakat halkı dinleyemiyorduk. Eğer özgürlük yakalanacaksa bu hendeklerle yakalanacak. Fakat sonradan gördük ki işin gerçeğini, öyle değil. Eğer bir faydası olsaydı, bir yararı olsaydı insanlar evlerini bu kadar rahat gitmezdi, terk edip gitmezdi. Gariban insanlar... Biz bunu geç de olsa anladık... Genç çocuklar vardı, 15-16-17 yaşında genç çocuklar vardı, hepsi telef oldular. En kısa zamanda gelip devlete sığınsınlar. Gencecik çocukları resmen ölüme sürüklüyorlar."

İLK GÜNDEN PİŞMAN OLDUM



“Bilmiyordum böyle olduğunu. Millet bahsedince güzel falan sandım, öyle katıldım. 20 gün tünelde çalıştık. Pişmanım dedim, zaten ilk geldiğim günden pişmandım, eve gitmek istedim göndermediler. Teslim olmaya kararım vardı, ama korkum vardı. Yanlış anlaşılıp vurulma, öldürülme korkusu vardı. Çıkmak istedim, bir yol bulmak istedim, bulamadım. En sonunda yol bulduk, arkadaşlarla ‘gidelim teslim olalım’ dedik, geldik teslim olduk. Askerler de bize iyi davrandı... Eğer barikatların halka bir faydası olsaydı, halk burada olurdu, hendekleri, barikatları bırakıp gitmezdi. Bir evden diğerine geçmek için duvarlar açılıyordu, birleşik duvarlar deliniyordu. Bir nevi tünel vasıtası, evler içinde görülmeyen... Mevziler falan yapılmıştı önceden.”

BENİ BIRAKTILAR ETİM ÇÜRÜDÜ



Teslim olan 3. PKK’lı, Yüksekova Devlet Hastanesinde tedavi olduğu yatakta konuştu:

“Yanımda bir patlama oldu. Oradaki sözde doktor muayene etti, ama herhalde etim çürüdü. Beni tek başıma bir evde bıraktılar. Epey zorlandım, epey kan kaybettim. Şimdi beni tedavi ettiler, sağolsunlar. Gençleri, yaşları küçük insanları kandırıp bu hale getiriyorlar.”


Aydınlık / 20.04.2016