24 Eylül 2014 Çarşamba

PKK’dan 6 okula molotoflu saldırı




Lice’de korsan okul açan PKK, yetkililerin binayı incelemeye gitmesine ‘misilleme’ olarak bölgedeki 6 devlet okuluna molotof ve ses bombalarıyla saldırdı.
 
PKK’nın Diyarbakır’ın Lice ilçesinin Yalaza köyünde Kürtçe eğitim vereceği açıklanan okula inceleme yapmaya gelen heyete roketatarla saldırmasının ardından dün de 6 devlet okuluna molotof kokteylleriyle saldırdı.

PKK’nın gençlik yapılanması YDG-H’nin üstlendiği saldırıda okullarda maddi zarar meydana gelirken YDG-H’nin twitter hesabından yapılan açıklamada ise bombalanan okul sayısının 8 olduğu açıklandı.

Diyarbarkır’ın Silvan ilçesinde gece saat 22.00 sularında eş zamanlı olarak Atatürk İlköğretim Okulu, ek binası ve okul bahçesinde bulunan anaokuluna, Silvan Lisesi, İmam Hatip Lisesi, Kız Teknik ve Meslek Lisesi, Fevzi Çakmak Ortaokulu ve Mehmet Adil Kepoğlu İlköğretim okullarına molotof ve ses bombalı eylemler gerçekleştirildi.

YDG-H’den yapılan açıklamada “Anadilde eğitim yapmak için daha inşaat halindeki binaya tahammülü olmayan ve yıkmaya çalışan T.C. devletine karşı birimlerimiz misilleme amacıyla okullara eş zamanlı olarak ses bombalı ve molotof eylemi düzenlenmiştir” denildi.
 
Aydınlık / 13.09.2014

PKK, 5 okula daha molotofla saldırdı



Diyarbakır’ın Silvan ilçesinde 5 okula daha molotof kokteyli ve ses bombası atıldı. PKK’nın önceki gün 8 okula eş zamanlı olarak el yapımı patlayıcı ve motolof kokteyli atarak başlattığı eylemler dün de sürdü.

YALAZA’YA MİSİLLEME

Edinilen bilgiye göre, Silvan’da önceki gece Lice ilçesine bağlı Yalaza Köyü’nde Kürtçe eğitim vereceği öne sürülen okulun yıkılacağı söylentileri üzerine toplanan bir grup izinsiz gösteri düzenledi. Göstericiler 14 Nisan Anaokulu, Atatürk İlköğretim Okulu, Yatılı Bölge İlköğretim Okulu, Kız Meslek Lisesi ve Sağlık Meslek Lisesi’ne molotofkokteyli ve ses bombası attı.

Okullarda hasar meydana geldi. Olayla ilgili soruşturma başlatıldı. Önceki gün yapılan saldırıları, PKK’nın Yurtsever Devrimci Gençlik Hareketi (YDG-H) üstlendi. Örgüt, eylemleri Lice’nin Yalaza Köyü’ndeki Kürtçe okul binasına yapıldığı iddia edilen saldırıya misilleme olarak gerçekleştirdiğini duyurdu.
 
Aydınlık / 14.09.2014